ویژگی بهترین هیتر مناسب برای سالن ورزشی + راهنمای خرید
نوشته شده توسط : اختیری

بنابراین ورزش در هوای سرد مشکل خواهد بود و اگر بدن متورم و اسپاسم و اسپاسم باشد و فرد نیز سرد باشد غیرممکن خواهد بود. اگرچه برخی از کارشناسان معتقدند ورزش در هوای سرد مفید است، اما نپوشیدن لباس گرم نتیجه ای جز عرق کردن، لرز، درد عضلانی، سینوزیت، سرفه و خواب آلودگی ندارد.
علاوه بر این، بسیاری از ورزشکاران هنگام گرمایش سالن ورزشی از لباس های نازک برای بازی استفاده می کنند و استفاده از لباس های گرم دشوار است و قطعاً مانع تحرک و چابکی بازیکن در حین ورزش می شود. به همین دلیل، باشگاه های بزرگ یا کوچک باید از پمپ های حرارتی استفاده کنند.
روش های گرم کردن سالن های ورزشی
قبل از درک ویژگی های یک گرم کردن خوب در باشگاه، بهتر است روش های مختلف گرم کردن بدن در باشگاه را درک کنید. به طور کلی، ساختمان های داخلی بزرگ از روش های گرمایش زیر استفاده می کنند:
الف- استفاده از یونیت هیتر
در این روش تعداد زیادی صفحه در قسمت های مختلف اتاق قرار می گیرد و آب گرم به صورت کویل های الکتریکی از طریق لوله ها تولید می شود. در نتیجه فن های پشت کویل شروع به کار می کنند که باعث می شود هوای گرم وارد سالن شود.
استفاده از یونیت هیتر - بخاری اسکندری
با توجه به اینکه در سالن های ورزشی بزرگ نیاز به لوله گذاری، نصب کویل های متعدد و خرید دیگ های گران قیمت خواهد بود، می توان گفت که قیمت اولیه بالایی دارد اما گرمای کاملا راحت و ایمن ایجاد می کند.
ب - گرمایش و موتورخانه
این روش مشابه روش قبلی است، یعنی آب گرم تولید شده در موتورخانه از طریق لوله های دوجداره به بخاری ها می رسد و چون شبکه گرمایش متفاوت است، آب را برای مدت طولانی نگه می دارد. از آنجایی که دمای محیط اطراف آن تغییر می کند، در سالن بدنسازی با توجه به محل آن باید از تعداد زیادی بخاری استفاده کرد.
این روش مانند روش قبلی گرمای بسیار راحت و یکنواختی را در تمام قسمت های سالن تولید خواهد کرد اما با توجه به هزینه اولیه بالا بسیاری از سالن های ورزشی خانگی قادر به اجرای این روش نیستند.
ج - مقدار تابشی
سیستم گرمایش از سقف سالن آویزان شده و فقط قسمت های لازم را گرم می کند. بسته به کاربردشان از گاز یا برق شهری استفاده می کنند و گرمای مورد نیاز آنها از طریق امواج فروسرخ به زمین می رسد.
این روش گرمایشی برای سالن های بزرگ تولید و مرغداری ها نیز بسیار مناسب است، هزینه های نصب کمتر است، گرمای تولید شده بسیار تمیز است، اما تمام قسمت های سالن را گرم نمی کند.
د - بخاری با موتور الکتریکی
همانطور که از نام این بخاری ها پیداست، برق کار می کنند و گرمای تولید شده با کمک فن های تعبیه شده در پشت المنت ها به داخل سالن هدایت می شود. در صورت استفاده از چند بخاری برقی در قسمت های مختلف سالن، گرمای لازم تامین می شود.
بخاری های برقی معمولا از سقف آویزان می شوند و یا با استفاده از پایه بر روی زمین قرار می گیرند و این جت هیترها قیمت مناسبی دارند و نیاز به هزینه های زیادی برای نصب ندارند. اگر برق ارزان یا ژنراتور برای تولید برق داشته باشید، این روش کارساز خواهد بود. بهترین هزینه برای گرم کردن سالن بدنسازی باشید.
سیستم گرمایش از کف الکترونیکی
در این روش برای تولید آب گرم باید از ماشین آلات یا دیگ بخار استفاده کرد و گرمای لازم از طریق لوله ها به کف سالن منتقل می شود، در واقع چندین لوله فولادی یا مارپیچ فولادی در آن تعبیه می شود. کف از سالن و با آب گرم حرکت می کنند.
سیستم گرمایش از کف - بخاری اسکندری
اگرچه هزینه اولیه ایجاد این روش بالاست، اما گرمای کاملاً ایمن و یکنواختی را برای گرمایش کل سالن ایجاد خواهد کرد. اما این امر با هزینه های بالای نگهداری و تعمیر همراه است و در صورت نشتی لوله ها باید کف سالن برداشته شود و به همین دلیل سالن تا اتمام تعمیرات بسته می شود.
و - استفاده از کوره هوای گرم
این بخاری های صنعتی حرارت بسیار بالایی تولید می کنند و در سالن های متوسط ​​و بزرگ، سالن های ورزشی، مساجد سالن ها، قابل استفاده در گلخانه ها و مرغداری ها.
حمل و نقل این بخاری ها آسان است و هزینه نصب اولیه ندارند و برای تولید گرمای مورد نیاز فقط باید به منبع سوخت و دودکش متصل شوند. کوره های هوای گرم می توانند با استفاده از دو نوع سوخت، گاز شهری یا گازوئیل کار کنند. سوخت مورد نیاز توسط مشعل در کوره آهن سوزانده می شود و پس از گرم شدن کوره و کنده های داخلی، گرما از قسمت پشتی به داخل خانه آزاد می شود.
اگر در نظر بگیرید که فن ها توانایی دریافت هوای زیادی را دارند، در عرض چند دقیقه فضای زیادی از سالن را گرم می کند. می توانید انواع آنها را در صفحه گرمایش داخلی مشاهده کنید. توصیه می کنیم قبل از خرید وسایل گرمایش داخلی سالن، مقدار برق و گرمای مورد نیاز سالن را محاسبه کنید تا میزان گرمایش سالن را محاسبه کنید.
به عنوان مثال بخاری های آرارات ظرفیت های گرمایشی متفاوتی دارند که بین 250 تا 450 هزار کیلو کالری در ساعت متغیر خواهد بود و با توجه به نیاز حرارتی سالن بدنسازی به یک تا سه عدد از آنها نیاز خواهید داشت.
بهترین بخاری برای گرم کردن سالن بدنسازی چیست؟
اکنون که با انواع روش های گرمایش اتاق آشنا شدید، به احتمال زیاد روش مناسبی را انتخاب کرده اید، اما مجموعه بخاری اسکندری با توجه به تجربه چندین ساله، اجاق گاز با هوای گرم را روشی مقرون به صرفه و کاملاً مطمئن اتاق می داند. گرمایش اتاق و دلایل قوی برای این توصیه در زیر توضیح داده خواهد شد:
A - هزینه راه اندازی اولیه وجود ندارد
ب- تعمیر و نگهداری آن به راحتی و بدون مشکل قابل انجام است
ج - گرمای مورد نیاز را خیلی سریع و آسان تامین خواهد کرد و بر خلاف سایر روش های گرمایشی زمان انتظار زیادی ندارد.
د - گرمای کاملا تمیز و آلاینده تولید می کند
ه- دارای چهار لایه حفاظتی و خطر صفر می باشد.
و - گرمای زیادی تولید می کند و یکی از آنها برای سالن کافی است.
ز - کانال ها امکان انتقال حرارت به قسمت های مختلف سالن را فراهم می کنند.
ک- کار بر روی دو نوع سوخت و گازوئیل در صورت عدم دسترسی به گاز شهری قابل استفاده است.
ل - دارای ترموستات محیطی بوده و در صورت رسیدن دما به مقدار تعیین شده توسط کاربر به صورت خودکار خاموش می شود و از مصرف بیش از حد برق جلوگیری می کند.





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: